Μανώλης Τσικαλάκης: «Η σημερινή κατάσταση στα Ελληνικά λιμάνια»

Μανώλης Τσικαλάκης: «Η σημερινή κατάσταση στα Ελληνικά λιμάνια»

Την ετήσια έκθεση με τις επιτόπιες καταγραφές και διαπιστώσεις των εν ενεργεία Πλοιάρχων της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και τις θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού για την κακή κατάσταση που επικρατεί στα Ελληνικά λιμάνια, καθώς και την αλγεινή εντύπωση που προκαλεί η σύλληψη Πλοιάρχων, σε περίπτωση ατυχημάτων που δημιουργήθηκαν όχι εξ’ αιτίας δικής τους παράβλεψης ή αδιαφορίας, που ως αποτέλεσμα έχει τη βάναυση προσβολή της προσωπικότητας και της επαγγελματική τους υπόστασης, παρουσίασε ο Πρόεδρος της Π.Ε.Π.Ε.Ν. Cpt. Μανώλης Τσικαλάκης, κατά τη διάρκεια της περιεκτικής ομιλίας του και της παρουσίασης που ακολούθησε, στην Ημερίδα με θέμα: «Μετάβαση στην πράσινη ακτοπλοΐα» που διοργάνωσε την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022 ο Σ.Ε.Ε.Ν., στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.

Διαβάστε ολόκληρη την Ομιλία και την παρουσίαση του Μανώλη Τσικαλάκη

Από την παραπάνω έκθεση απομονώσαμε όσα αφορούν τα λιμάνι του Βορείου Αιγαίου (Ικαρία,Φούρνοι, Σάμο,Χίο,Ψαρά, Λέσβο, Λήμνο, )

Η έκθεση αναφερόμενη στα λιμάνια της Ικαρίας, προτείνει για το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου την εμβάθυνσή του και την διαπλάτυνση της προβλήτας του ώστε να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά για την ασφαλή πρόσδεση σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Για το λιμάνι του Ευδήλου, αναφέρεται ότι χρήζει άμεσης επισκευής το κατεστραμμένο τμήμα της προβλήτας, κάτι που δυσχεραίνει τους χειρισμούς κα΄τα την είσοδο διότι υπάρχουν γερανοί και άλλα βοηθητικά σκάφη εργασιών. (Αναφέρεται στα έργα που είναι εν εξελίξει)

Δεύτερον για το ίδιο λιμάνι αναφέρεται ότι υπάρχουν προσχώσεις και αβαθή σημεία στη νέα προβλήτα, κάτι που καθιστά αδύνατη τη χρήση της από τα πλοία. (Είναι αυτό που έχουμε επισημάνει και εμείς, ότι η νέα προβλήτα χρειάζεται εμβάθυσνη για να χρησιμοποιηθεί και να διευκολύνει την κίνηση στο συγκεκριμένο λιμάνι).

Η τρίτη αναφορά για το λίμάνι του Ευδήλου είναι οι δύκολοι χειρισμοί που χρειάζονται κατά την έξοδο των πλοίων από την προβλήτα.

Για τους Φούρνους αναφέρεται ότι λόγω των έργων δημιουργίας της νέας προβλήτας υπάρχει περιορισμός χώρου και αύξηση επικινδυνότητας για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου στην παλαιά προβλήτα. Επίσης εισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της παραβολής του πλοίου παρατηρείται συνεχώς να βρίσκονται ελλιμενισμένα βόρεια και νότια της προβλήτας είτε μικρά αλιευτικά σκάφη ή σκάφη τουριστικά ή αναψυχής. Το τελευταίο γεγονός είναι κάτι που κατά την έκθεση,δυσχεραίνει τις κινήσεις του πλοίου αλλά και την ασφαλή πρόσδεση, θέτοντας σε κίνδυνο τους ανθρώπους που βρίσκονται στα συγκεκριμένα σκάφη, λόγω των απόνερων που δημιουργούνται.

Για τη Σάμο, έκεθεση αναφέρεται στο Βαθύ και στο Καρλόβασι και όχι στο Πυθαγόρειο. Για το βαθύ αναφέρει ότι η προβλήτα στην πλευρά του Μαλαγαρίου παρουσιάζει καθίζηση σε αρκετά σημεία και χρήζει άμεσης επισκευής. Χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς το θέμα πιθανόν αναφέρεται σε ζημιές που έγιναν κατά τη διάρκεια του μεγάλου Σεισμού και των μετασεισμών που ακολούθησαν, και ακόμα δεν έχουν επιδιορθωθεί από όσα γνωρίζουμε. Η Έκθεση επίσης για το Βαθύ παρατηρεί ότι χρειάζεται να γίνει εγκατάσταση φωτισμού στην προβλήτα, ενώ παρατηρεί ότι η προσέγγιση των πλοίων την νύχτα γίνεται με τη βοήθεια φώτων Αυτοκινήτων. Το κομμάτι αυτό παρουσιάζει ενδιαφέρον, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο ισχύει. Για το Καρλόβασι φαίνεται ότι τα προβλήματα είναι λιγότερα, το μόνο που αναφέρει η έκεθεση είναι ότι χρειάζεται να γίνει τοποθέτηση προσκρουτήρων.

Για τη Χίο αναφέρει ότι πρέπει να γίνει αύξηση των φαναριών (πράσινο – κόκκινο) στην είσοδο στο λιμάνι διότι δεν είναι ορατά λόγω του φωτισμού της παραλιακής ζώνης (καταστήματα – οικίες). Επίσης αναφέρει ότι ο λιμένας χρειάζετια εμβάθυνση στα 8,5 μέτρα ενώ ζητάει έργα αποκατάστασης της γωνίας, που είναι έναν χρόνο εκτός λειτουργίας. Άλλο ζήτημα που παρουσιάζει το συγκεκριμένο λιμάνι είναι ο φωτισμός στη θέση Μπούρτζι εντός του λιμανιού.

Αναφερόμενο στα Ψαρά κρίνει επισφαλή την πρόσδεση στην προβλήτα τόσο για το πλοίο όσο και για την φορτοεκφόρτωση οχημάτων, λόγω δημιουργίας ρηγματώσεων και συνεχούς επιδείνωσης της κατάστασης.

Για το λιμάνι της Μυτιλήνης ζητά την Συντήρηση και αντικατάσταση των προσκρουστήρων, την Εκβάθυνση της λιμενολεκάνης, την τοποθέτηση προσκρουστήρων στο παλιό και νέο γάμα και την τοποθέτηση μιας νέας μπίντας κάθετα της πλώρης στο νέο γάμα, ώστε να δένουν ασφαλέστερα τα μεγάλου μήκους πλοία.

Για το λιμάνι της Μύρινας της Λήμνου αναφέρεται ότι χρειάζεται επιμήκυνση του μόλου Δ για πρυμνοπλαγιοδέτηση των πλοίων, ενώ χρειάζεται η Λειτουργία και η διαμόρφωση της χερσαίας ζώνης της παλιάς θέσης της πρυμνοδέτησης σε επικράτηση δυνατών Β ανέμων.

Σαν σχόλιο, τουλάχιστον σε ότι αφορά την Ικαρία, τα προβλήματα που αναφέρει, είναι ακριβώς αυτά. Το κατα πόσο και πότε θα λυθούν βέβαια, δεν το γνωρίζουμε. Ωστόσο θα πρέπει να το πούμε, βαρεθήκαμε να ζούμε σε μια χώρα που κάνουμε διαπιστώσεις, αυτό που θέλουμε είναι οι λύσεις, και ελπίζουμε στην έκθεση της επόμενης χρονιάς κάποια από τα προβλήματα να μην αναφέρονται. Μπράβο πάντως στον κύριο Τσικαλάκη και στους ανθρώπους της ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού).

Σχολιάστε Ελεύθερα

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
CHP Adblock Detector Plugin | Codehelppro