Ερώτηση Α. Μιχαηλίδη για την πρόσβαση αποφοίτων με λειτουργικό αυτισμό – Asperger στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ερώτηση σχετικά με την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων με υψηλής λειτουργικότητα αυτισμό και σύνδρομο Asperger κατέθεσε ο βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Μιχαηλίδης.

Ερώτηση Α. Μιχαηλίδη για την πρόσβαση αποφοίτων με λειτουργικό αυτισμό – Asperger στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η ερώτηση συνυπογράφεται από 27 βουλευτές και βουλεύτριες του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και απευθύνεται προς τους Υπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων και Υγείας.

Ένα πρώτο ζήτημα που θέτει στην ερώτησή του ο Α. Μιχαηλίδης είναι ότι οι παθήσεις που υπάγονται στην κατηγορία υψηλής λειτουργικότητας αυτισμού, συμπεριλαμβανομένου του συνδρόμου Asperger, δεν περιλαμβάνονται στον πίνακα των σοβαρών παθήσεων βάσει του οποίου δίνεται η δυνατότητα στους πάσχοντες αποφοίτους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση άνευ εξετάσεων.

Το γεγονός αυτό συνιστά ένα σοβαρό εμπόδιο για τους αποφοίτους αυτούς, μέρος μόνο των οποίων συμμετέχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, συνήθως μέσω της διαδικασίας που αφορά υποψήφιους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Και ως προς αυτή τη διαδικασία, όμως, έχουν εγείρει επανειλημμένως ενστάσεις και διαμαρτυρίες σύλλογοι και ομοσπονδίες του συγκεκριμένου πεδίου με αιχμή το ότι ο τρόπος διεξαγωγής των προφορικών εξετάσεων μπορεί να ενδείκνυται για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψηφίων, όμως δεν περιλαμβάνει επαρκή εχέγγυα για τους υποψηφίους με λειτουργικό αυτισμό ή Asperger, οι οποίοι έχουν ανάγκη εξειδικευμένης, πιο σύνθετης προσέγγισης.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι η μη ισότιμη μεταχείριση αυτής της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων και ο σοβαρός περιορισμός της πρόσβασής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Βάσει των ανωτέρω, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς αν προτίθενται να εισηγηθούν στο αρμόδιο όργανο (ΚΕΣΥ) τη ρητή συμπερίληψη διαταραχών του αυτιστικού φάσματος στον πίνακα των σοβαρών παθήσεων που δικαιολογούν την άνευ εξετάσεων πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ρωτούν, επίσης, αν εναλλακτικά προτίθενται να προβλέψουν ειδικές διαδικασίες, διαφορετικές ή πρόσθετες των υφισταμένων αναφορικά με την εξέταση υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τους υποψηφίους που έχουν διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού.

Σαμιακό βήμα

 6 total views,  1 views today

Σχολιάστε Ελεύθερα

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock