Για τα κτιριακά προβλήματα του σχολείου του Αγίου Κηρύκου

Από τη Σύνταξη

Για τα κτιριακά προβλήματα του σχολείου του Αγίου Κηρύκου

Οι εξελίξεις και τα γεγονότα γύρω από το θέμα που έφεραν στην δημοσιότητα οι γονείς και οι καθηγητές του γυμνασίου-λυκείου του Αγίου Κηρύκου και είναι βεβαίως πολύ σοβαρές, είναι ραγδαίες. Σε συμπλήρωμα προηγούμενου σχετικού ρεπορτάζ έρχεται το παρακάτω κείμενο, που λέμε ξανά ότι προς το παρόν δεν κρίνουμε κανέναν.

Υποχρέωσή μας είναι να παρουσιάσουμε όλες τι πτυχές του συγκεκριμένου θέματος και από κει και πέρα η κριτική είναι ένα θέμα που μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο καθένας κατά την θέλησή του ή ενδεχομένως κατά τα συμφέροντά του.

Μιλήσαμε για την σχετική ανάρτηση του Λυκειάρχη Στράτου Λακιού, για την απάντηση του εργολάβου και για την σύμβαση του έργου που περιλαμβάνει πολλά πράγματα πέρα από την στεγανοποίηση του κτιρίου. Το θέμα του σχολείου του Αγίου Κηρύκου παρουσιάστηκε σε σχετικό ρεπορτάζ του σταθμού mega, οι εικόνες σίγουρα αποκαρδιωτικές. Μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω βίντεο.

Ο εργολάβος του έργου επικοινώνησε με την Ικαριακή ραδιοφωνία, όπου επισήμανε ότι το κτίριο χρειάζεται στατική μελέτη, ενώ δήλωσε ότι έχει θιχτεί η η αξιοπρέπειά μου και η επαγγελματική μου δραστηριότητα και αναφέρει κάτι που είναι αρκετά σοβαρό. Το παραθέτουμε αυτούσιο από το ρεπορτάζ του συγκεκριμένου μέσου «Η υγρομόνωση που μου ανατέθηκε αφορά 150μ2, στη ταράτσα, πάνω από το Χημείο ενώ το σχολείο είναι πάνω από 700μ2».

Μεταξύ άλλων αφού αποποιείται τις ευθύνες για ότι συνέβη γράφει ότι η μελέτη του έργου είναι ελλιπής και ότι υπάρχει επίσημη αλληλογραφία σχετικά με αυτό, μεταξύ αυτού και των αρμοδίων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Η μελέτη έχει εκπνονηθεί από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Β. Αιγαίου με επιβλέποντες από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Σάμου. Υπάρχει θέμα οξείδωσης οπλισμών επισημαίνει, ενώ αναφέρει ότι οι ίδιοι οι μαθητές του σχολείου προκάλεσαν ζημιές στο κτίριο σε διάρκεια κατάληψης. Επίσης σημειώνει ότι δέχτηκε ύβρεις από την γυμνασιάρχη και ότι βρίσκεται στα δικαστήρια λόγω για βραχυκυκλώματα, που όπως δηλώνει δεν βρίσκονταν στην μελέτη του έργου.

Εκείνος έχει εγκαταστήσει ρελιέφ και έχει αλλάξει τα φωτιστικά σώματα αλλά το πρόβλημα οφείλεται στις γραμμές ηλεκτρισμού του σχολείου, επίσης αποδίδει τα προβλήματα της μόνωσης του σχολείου στον σεισμό του 2020. Εαν ισχύουν τα παραπάνω και όσα άλλα γράφονται στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ, προφανώς δεν είμαστε σε θέση να τα επιβεβαιώσουμε. Αυτό όμως που σίγουρα συμφωνούμε όλοι, είναι η τελευταία γραμμή του ρεπορτάζ, πιστεύουμε ότι είναι εμφανές και για αυτό μεταφέρεται και αυτό αυτούσιο:

“Στατική μελέτη χρειάζεται το κτίριο και να μην επιρρίπτουν ευθύνες πάνω μου, το κτίριο είναι 30 χρόνια ασυντήρητο”

Ας πάμε όμως και στα υπόλοιπα γεγονότα που έχουν την σημασία τους. Σήμερα το πρωΐ μίλησαν για το θέμα στην τηλεοπτική εκπομπή του Mega «Κοινωνία ώρα Mega» τόσο ο κύριος Λακιός όσο και ο δήμαρχος Ικαρίας. Δείτε το σχετικό βίντεο:

Από όσα ειπώθηκαν κρατάμε τα λεγόμενα του δημάρχου, που είπε ότι το έργο δεν πρόκειται να το παραλάβει ο δήμος, αλλά (μας προξένησε εντύπωση) είπε ότι το κτίριο είναι κατάλληλο σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Σε νέο ρεπορτάζ της Ικαριακής ραδιοφωνίας φαίνεται ότι για το θέμα παραβρέθηκαν στη συνέλευση των γονέων τόσο ο έπαρχος όσο και ο δήμαρχος, όπου συζητήσαν το θέμα με τους γονείς.

Ο Έπαρχος Ικαρίας είπε ότι όλα ξεκίνησαν το 2018 όπου ζητήθηκε η βοήθεια από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για επισκευές του κτιρίου. Το χρηματικό ποσό που εγκρίθηκε ήταν 200.000,00€. Εκπονήθηκε μελέτη από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας σύμφωνα με τις ανάγκες του κτιρίου. Το κτίριο αυτό είχε προβλήματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του και χρειάζεται μια μελέτη αρκετών χιλιάδων για να επισκευαστεί, δήλωσε ο Έπαρχος. Υπάρχει προθυμία από τη Περιφέρεια εφόσον εκπονηθεί μελέτη να δωθούν χρήματα συμπλήρωσε. Το έργο σταμάτησε λόγω κάποιων προβλημάτων, που δεν διευκρίνησε ο Κος Γενούζος και δεν έχει παραληφθεί ακόμα. Ωστόσο η μελέτη και η εύρεση κονδυλίων είναι κάτι χρονοβόρο.

Ο Δήμος Ικαρίας προτίθεται να βοηθήσει και να δώσει χρήματα για την επισκευή

“Το κτίριο αποτελείται από πέντε διαφορετικά κομμάτια που έχουν ενωθεί οπότε έχουμε και πέντε διαφορετικούς αρμούς, αυτό είναι ένα πάζλ που καλείται να λύσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου” είπε ο Δήμαρχος. Ο Δήμος προτίθεται να βοηθήσει και να δώσει χρήματα για την επισκευή. Ο Κος Καλαμπόγιας τόνισε ότι όποτε έχει κληθεί να βοηθήσει ήταν και θα είναι εκεί και μιλώντας και ως πρόεδρος της σχολικής επιτροπής του Δήμου πληροφόρησε ότι για το 2021 το Γυμνάσιο Λύκειο επιχορηγήθηκε με 20.000,00 € για συντήρηση και επισκευή κτιρίου και αυτή τη στιγμή υπάρχει υπόλοιπο 21.000,00 €. Ιδιαίτερα προβληματισμένος είναι για τις εικόνες των τουαλετών, με τις πόρτες όλες χαλασμένες, ενώ το σχολείο είχε χρήματα για επιδιορθώσεις.

Σήμερα επισκέφτηκε το σχολείο η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και προφορικά δόθηκε η διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει θέμα στατικότητας και σύντομα θα υπάρξει και γραπτά, ίσως σε περίπου τρεις μήνες. Υπάρχει και περίπτωση να κλείσουν κάποιες αίθουσες προσωρινά αν και η τεχνική υπηρεσία είπε ότι δεν τίθεται θέμα. Τέλος, ο Κος Καλαμπόγιας δεσμεύτηκε ότι θα επιληφθεί για νέο έργο επισκευών αλλά δεν μπορεί ο Δήμος να παραλάβει ή να παρέμβει στις εργασίες του έργου που είναι σε εξέλιξη από την Περιφέρεια. Σε περίπου τρεις εβδομάδες, κάλεσε ο Δήμαρχος τους γονείς να ξαναβρεθούν για να τους ενημερώσει για τις εξελίξεις και τις πληροφορίες που θα έχει για το θέμα.

Το θέμα όπως καταλαβαίνεται είναι εν εξελίξει, εμείς το μόνο που ελπίζουμε είναι να απλά να λυθεί, γιατί πρόκειται για έναν χώρο μορφώσεως της νεολαίας του νησιού μας και η μόρφωση είναι ιερό πράγμα. Προφανώς και σύντομα θα επανέλθουμε με την όποια εξέλιξη.

Loading

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

Discover more from ΙΚΑΡΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading