Oλοκληρώθηκε μετά από πολλές ώρες η απολογία του σταθμάρχη της Λάρισας στην ανακρίτρια σχετικά για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τεμπών. Ο 59χρονος με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, κρίθηκε προφυλακιστέος.

Η απολογία του στην ανακρίτρια ξεκίνησε στις 2 το μεσημέρι λόγω τεχνικού θέματος και ολοκληρώθηκε έπειτα από σχεδόν 7,5 ώρες.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια. Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Αποκαλυπτικό κείμενο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πληροφορίες από το Documento)
Ενα αποκαλυπτικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο αναγράφει στοιχεία για τον ελλιπέστατο τρόπο με τον οποίον γίνονται οι έλεγχοι των συρμών σε κάποιες περιπτώσεις είδε το φως της δημοσιότητας, ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες για τις ευθύνες και τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN, στο έγγραφο που εκδόθηκε στις 17/11/2021 αποκαλύπτεται ότι σε περίπτωση που απουσιάζει ο αρμόδιος επιθεωρητής ο έλεγχος γίνεται από τον Μηχανοδηγό ή τον βοηθό του.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί να απουσιάζει ένας επιθεωρητής από μια τόσο σημαντική εργασία ή να μην υπάρχει αντικαταστάτης του!
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που λείπει ο επιθεωρητής ο έλεγχος γίνεται με τους εξής τρεις τρόπους:
Πρώτον, οι συρμοί οι οποίοι εξέρχονται από τα μηχανοστάσια θεωρούνται ελεγμένοι ως συρμοί και ως μεμονωμένα οχήματα για να εκτελέσουν το κύκλωμα των αμαξοστοιχιών και να εισέλθουν στο μηχανοστάσιο για έλεγχο, επισκευή, συντήρηση την ίδια ή την επόμενη ημέρα.
Δεύτερον, οι Συνοδοί, πέραν του καθιερωμένου ελέγχου της αμαξοστοιχίας πριν την αναχώρησή της, θα πρέπει συνεπικουρούμενοι από τεχνικό της Διεύθυνσης Συντήρησης να προβαίνουν σε δοκιμή πέδης, έλεγχο θυρών και σε έλεγχο της σύνδεσης των οχημάτων.
Τρίτον, ο Μηχανοδηγός προβαίνει στις απαραίτητες δοκιμές όπως αυτές ορίζονται στην παράγραφο 2.3 του εγχειριδίου Μηχανοδηγού.
Ραγκούσης: Ποιος κυβερνητικός επέβαλε την εξόφθαλμα παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη;
«Τελικά το πελατειακό – επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είχε μοιραίο ρόλο στη τραγωδία των Τεμπών», επισημαίνει σε δήλωσή του ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιάννης Ραγκούσης, προσθέτοντας ότι «η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη. Η μετάταξή του δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, στις 30 Ιουνίου 2022.
Αναφερόμενος στο σχετικό ΦΕΚ ο Ν. Παππάς τονίζει:
«Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, μετατάχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σε κενή οργανική θέση του κλάδου Κυκλοφορίας, ειδικότητας Σταθμαρχών, με κωδικό 1645713805.
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2022 (apografi.gov.gr) και συγκεκριμένα για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805, ΔΕ Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κι εγγράφως, υποψήφιους με όριο ηλικίας έως 48 έτη!
Επομένως, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου».
Καταλήγοντας ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία υπογραμμίζει:
«Το μόνο πλέον που απομένει να απαντήσει η κυβέρνηση στον ελληνικό λαό είναι: ποιος πολιτικός-κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη;»
Οι ειδήσεις από τον τόπο του δυστυχήματος (ΕΡΤ)
Στον τόπο του δυστυχήματος, το μακάβριο έργο της πυροσβεστικής σχεδόν τέλειωσε, καθώς έχουν απομακρυνθεί όλα τα βαγόνια, τα συντρίμμια και τα ευρήματα. Απομένει ένας τελευταίος έλεγχος για τυχόν βιολογικό υλικό στο έδαφος, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες, οπότε και θα ανακοινωθεί η λήξη των ερευνών.
Δραματικές στιγμές για τους συγγενείς που παραλαμβάνουν τις σορούς και τα προσωπικά αντικείμενα των ανθρώπων τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν δύο περιπτώσεις δηλωθέντων αγνοούμενων και μία αγνοούμενη η οποία πρέπει να εξακριβωθεί.
Δραματικές στιγμές για τους συγγενείς που παραλαμβάνουν τις σορούς και τα προσωπικά αντικείμενα των ανθρώπων τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν δύο περιπτώσεις δηλωθέντων αγνοούμενων και μία αγνοούμενη η οποία πρέπει να εξακριβωθεί.
Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος μετέβη στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη, υπογραμμίζοντας ότι τα ταυτοποιημένα θύματα είναι 55 και έχουν ενημερωθεί οι οικογένειές τους.
Ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης θα μεταβεί τις επόμενες ώρες σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη στο σημείο του δυστυχήματος και σε συγκοινωνιακές υποδομές για επιτόπια επιθεώρηση.
Την Τετάρτη 8 Μαρτίου στις 11:00, ο Υπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Επτά τραυματίες παραμένουν σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας σε σοβαρή κατάσταση, ενώ πιο ελαφρά νοσηλεύονται άλλοι 15.
Η κατάσταση του 21χρονου φοιτητή από το Βόλο, Γεράσιμου – Ιάσονα Γεωργιάδη, που είναι ο μοναδικός επιζών από το δεύτερο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας, παραμένει σταθερά κρίσιμη για πέμπτη μέρα και αυτό που οι συγγενείς του παιδιού ζητούν από όλους, είναι απλά, μια προσευχή.